Фото - постер к фильму 25 на AFISHA.me

25

2016

Режиссер: Андрей Кутило

Продолжительность: 56 минут

Рейтинг фильма

9,1

по мнению 9 человек

О фильме

Андрей Кутило. Выпускник Белорусского государственного университета и Белорусского академии искусств (мастерская Александра Карпова). Участник киношколы Союза кинематографистов стран СНГ и Балтии (мастерская Сергея Дворцевого), IDFA Academy, Berlinale Talants и других образовательных проектов. Автор и режиссёр десятка документальных фильмов, участник и призер международных кинофестивалей.

О фильме. Беларусь провозгласила свою независимость 25 лет назад. С тех пор в суверенном государстве выросло первое поколение. Возраст 25 лет называют “тихим кризисом”…

Кинофестивали.

Минский международный кинофестиваль “Лістапад” (2016)
 

Слова рэжысёра Андрэя Куцілы:
Часта на міжнародных кінафестывалях дакументальнага кіно сустракаў фільмы, у якіх некалькі герояў аб’ядноўваюцца адной тэмай. Такія фільмы звычайна не вельмі глыбока раскрываюць персанажаў, яны трымаюцца на іншым: пастаяннай змене герояў у кадры, зменамі ў іх жыцці. І калі ўзнікла ідэя звярнуцца да тэмы беларускай моладзі і тым самым вырвацца з “зачараванага кола” традыцыйнай беларускай дакументалістыкі (фільмаў пра правінцыю, пра старых людзей), я выбраў менавіта метад калектыўнага партрэту. Адзначу, што мае папярэднія фільмы тэматычна якраз часцей належылі менавіта да беларускай традыцыйнай катэгорыі, а хацелася выказацца на тэму таго, што адбываецца цяпер у асяроддзі маладых людзей. 
Некаторыя гледачы звінавачваюць фільм у тым, што ён занадта змрочны, маркотны, але я ніколі і нідзе не казаў пра тое, што гэта сацыялагічнае даследванне. Гэта мой суб’ектыўны погляд, суб’ектыўнае адчуванне пульсу, настрою беларускага грамадства.
 
 
Наталья Агафонова/ "На экранах"
http://domdruku.by/ru/arhiv-ru/view/dokumentalnoe-igrovoe-v-pjati-epizodax-860/

“…Фильм жестко структурирован. Три части (условно утро, день, вечер), пять героев (пять новелл). И две лаконичные весомые метафоры как противосложение “низа” и “верха”. Яна выбирается с малышом на прогулку, спускаясь по лестничным проемам спиной вперед. Одной рукой она держит сына, другой тянет коляску. Грохот прыгающих по ступеням колес разносит эхо по (опрятному, кстати) подъезду. Неудобное, затрудненное продвижение/нисхождение Яны (точнее, общая аудиовизуальная пластика кадра) исподволь формируют тягостное впечатление. Яна словно погружается в бездну, постепенно исчезая из поля зрения. Этому «увязанию в повседневности» оппонирует кадр с набирающим высоту межконтинентальным лайнером, означающим траекторию Димы, окрыленного “американской мечтой”. Эпизоды не поставлены встык, но непроизвольно смыкаются аркой над единой образной величиной – невзрачные герои невзрачного времени. Хотя они надеются, что их не забудут, и они никогда не умрут. Наивное заблуждение молодости, о котором «кричит» песня, пунктиром прокалывая весь фильм…”

Ірэна Кацяловіч / "Радыё Свабода"
https://www.svaboda.org/a/27901792.html

“… гэта паказаць ці не — у нейкай ступені адзінокі. Гэта тычыцца і тых, у каго ёсьць сем’і і сябры: пэрсанажы альбо не бачацца з блізкімі, альбо не маюць з імі блізкіх стасункаў. Успамінаецца неналаджаная камунікацыя, нібы тут патаптаўся Мікеланджэла Антаніёні, толькі ў карціне “25” яна выглядае не фатальнай зьявай, а дабравольным спосабам існаваньня. У гэтых пяці гісторыях няма ўсьмешак, няма сантымэнтаў, няма праяў сапраўдных пачуцьцяў — а гэта амаль безжыцьцёвасьць. Што гучыць як прысуд.
Якую б задачу ні ставіў перад сабой рэжысэр, характарыстыка краіны, што вынікае з фільму, набывае ня надта прывабныя рысы. Гэта сьвядомае альбо падсьвядомае пазьбяганьне сыстэмы, вымушаная адзінота, неналаджаная камунікацыя з навакольным сьветам, адсутнасьць яўных эмоцый.
Складана сказаць, ці зьяўляецца ўсё пералічанае непасрэдна адзнакай так званага “ціхага” крызісу, які быццам наступае ў 25 гадоў, але як ні назаві, паўтаруся — мне вельмі не хацелася б быць героем гэтага фільму.
Мы ведаем, як кіно трансфармуе рэальнасьць, і раптам некаму карціна “25” падасца менш дакладнай за зьмест інстаграму. Але несуцяшальнай сувязі экрану з рэчаіснасьцю — не адмовіць, таму фільм Андрэя Куцілы становіцца чарговай падставай цьвяроза зірнуць навокал.”

Тарас Тарналицкий / journalby.com
http://journalby.com/news/nashi-25-vremya-zero-796 

“…Фильм уже успели назвать приговором молодому поколению беларусов и одой “тихому” кризису, в котором не первый год варится страна. Узкие обобщения мешают воспринимать “25” в куда более широком идейном диапазоне, как пространство серого безвременья, где время замерло на отметке “ноль”. Настоящая хронотопь, в которой не только молодежь, но и все общество тонет не по чужой прихоти, а по собственной воле.
Герои концентрируются на своих бытовых заботах и будто не замечают окружающей серости. И им (т.е. нам) даже не приходит в голову сопротивляться. Все смирились со сложившимися обстоятельствами и даже довольны ими…”

 

Поделитесь событием

Если вы заметили ошибку в тексте новости, пожалуйста, выделите её и нажмите Ctrl+Enter

Комментарии

9,1

9 оценок

Кино сегодня

показать все фильмы на сегодня